Wednesday, May 03, 2006

نفت برای سرسفره مردم خوب نیست


رايحه خوش پيشرفت در زندگى مردم جارى شده است، نه بوى بد نفت.
غلامحسین الهام، سخنگوی دولت احمدی نژاد در باره آوردن پول نفت بر سر سفره مردم گفت برخى عبارات معنای مجازى دارد. رئيس جمهورى گفته است كه اين تعبير، تعبير من نبود، بلكه روزنامه ها آن را به كار بردند.
وی گفت رئيس جمهور از شعارشان به معناى احساس رشد و تامين عامه مردم برنگشته است بلكه رايحه خوش پيشرفت در زندگى مردم جارى شده است، نه بوى بد نفت.
او درباره چگونگى جارى شدن بوى خوش پيشرفت در زندگى مردم گفت منظور رئيس جمهور از آنچه بيان كرده آن است كه وقتى قيمت نفت افزايش مى يابد، اين افزايش قيمت نفت بايد در زندگى مردم انعكاس داشته باشد و مردم اثر رشد اقتصادى را در زندگى خود ببينند. به عنوان مثال اگر ۷ درصد رشد اقتصادى داشته ايم مردم بايد اين رشد را در زندگى خود احساس كنند و احساس عمومى اين باشد كه كشور دارد رشد مى كند.
الهام گفت نبايد پول نفت را در حساب هاى خاص خارجى گذاشت كه سودش را آنها ببرند. رئيس جمهورى به شعار خود در اين زمينه عمل مى كند و شعارش را پس نگرفته است. ايشان گفتند اين عبارت، گفته من نبوده است. محتواى آن الان در برنامه دولت هست.

یادم هست که پدر من همیشه شعر طنزی را میخواند که چیزی از آن در یادم مانده است. داستان دوبرادری بود که میخواستند ارث پدررا تقسیم کنند و برادربزرگ داشت سر برادر کوچک کلا ه میگداشت . و مضمون شعر این بود که برادربزرگتر مثلا میگفت این قاطر چموش لگد زن از آن من . آن گربه ملوس میو کن از آن تو . یا این خانه تاسقف اش از آن من و از سقف به بعد تا آسمان از آن تو. داستان پول نفت بد بو هم که بهتراست توی جیب دولت و بانک های مورد اعتماد دولت باشد و پیشرفت و سودش به جیب مردم برود از همین قراراست و شباهت زیادی به
این داستان دارد

0 comments: